فاطمه ساداتفاطمه سادات، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

مادردختری

معضل یادگیری صحیح!

1393/4/21 14:12
نویسنده : مهدیه
434 بازدید
اشتراک گذاری

چند وقتی بود تصمیم داشتم برای دخترم بسته ی آموزشی مناسبی بخرم و آموزش تصویری کلمات رو شروع کنم. دنبال بهترین ها بودم که با مشورت دوستان وبلاگی "صدآفرین" رو انتخاب کردم. خداروشکر بسته ی خوب و مفیدیه. عکس ها نسبتا واضحند و بزرگ. وجود 200 کارت تصویری و 6 دی وی دی آموزشی در بسته ای با حداقل قیمت.

تاحالا هم قسمت های مربوط به اعضای بدن رو کار کردیم و چند موردی که توی کارت ها  نبود ، مثل گردن و شکم و ... رو هم خودم بهشون اضافه کردم .

اما امروز دچار یه معضلی شدم. اونم زمانی بود که فهمیدم دخترم به کارت گربه میگه پیشی! به کارت مداد میگه چشم چشم دوابرو! به کارت لیوان میگه آب و چند مورد مشابه دیگه! هرچقدر هم تلاش میکنم کلمه ی درست رو بهش یاد بدم، دخترم با تعجب بهم نگاه میکنه و میگه "گُبه نه...بیسی!"

موندم چیکار کنم... شما از این مشکلات ندارین؟؟

.

.

.

چند وقتی بود تصمیم داشتم بیام و ازتون بخوام برای سلامتی یکی از اقوام مون دعا کنین. اینجا اسمی ازشون نمی برم... گرچه ممکنه خیلی هاتون بشناسیدشون یا اسم شون رو شنیده باشین. من هم ندیدمشون ولی گاهی آدم ها رو از باقیات الصالحات شون میشه به خوبی شناخت. تنها دختر این بزرگوار، از اقوام و دوستان خوبم هستن و در مدت نسبتا کوتاه آشنایی، جز خوبی و مهربونی ازشون ندیدم.

چندی پیش حال پدرشون رو ازشون جویا شدم و با ناراحتی بهم گفتن: اصلا حالشون خوب نیست، براشون دعا کنید...

خوشحال میشم اگر شما هم در این شب های عزیز، در کنار دعا برای شفای همه ی بیمارای هم وطن، برای این بزرگوار هم طلب عافیت کنید!

 

پسندها (7)

نظرات (20)

مامان محمدپارسا
21 تیر 93 16:17
محمدپارسا خیلی کم حرف میزنه.بیشتر اهل عمله تا حرفواسه همین هنــــــوز به این مشکل برنخوردیم! ایشالاه که خدا همه مریض ها رو شفا بده.
مهدیه
پاسخ
محبوبه
21 تیر 93 18:44
بازگشت از غيبت صغري! چه جالب.من راجب اون بسته نشنيده بودم.براي چه رده سني مناسبه؟آخه پسري ما از فاطمه جان ٦ ماه كوچيكتره بهش سخت نگير.وقتش برسه خودش متوجه ميشه كه بايد چي بگه.تازه به جاده خاكي هم نزده كه… راجب خاطره زتيمانم…عزيزم اگه بنظرت چيز جالبي هست،من مخالفتي ندارم كه بذاريش توي وبلاگ
مهدیه
پاسخ
برای بالای یک ساله. به نظر من شما از حالا شروع کن. خاطره ی زایمانت رو هم انتقال میدم. ممنونم گلم
مریم مامان دونه برفی
22 تیر 93 8:57
بچه ها بچه ان عزیزم ...اون با گفتن کلمه پیشی داره میگه که من این حیوون رو میشناسم ..خوب چه اشکالی داره بزارهرجورکه دوست داره بگه ...مطمئناً بزرگ که بشه قبل از این که شما فکرشو بکنی اسم گربه رو یاد میگیره ...این سخت گیریها بچه ها رو اذیت میکنن عزیزم .. بهش سخت نگیر مامان مهربون و نگران خداوند همه مریضها رو شفا بده ...آمین
مهدیه
پاسخ
آخه عزیزم اگر تا آخر عمرش به گربه بگه پیشی هم من مشکلی ندارم. مشکلم اینه که زیر اون کارت، زیر عکس گربه نوشته گربه، نه پیشی. میترسم اون کلمه بد تو ذهنش جاگیر بشه!
کوثر
22 تیر 93 9:02
سلام وای الان دلم می خواست اونجا بودم و فاطمه سادات رو می چلوندم. عزیزدلم نترس، بزرگتر میشه و یاد می گیره اسم صحیحشو... حالا گربه و پیشی که خیلی معضل محسوب نمیشه. الان تو مثال هایی که زدی، یک دقتی کردم، غیر از گربه وپیشی، بقیه کلمات را به به نام پرکاربردترین استفاده به کار می بره. مثلا به لیوان میگه آب، کم کم که استفاده های دیگر را یاد بگیره، درست میشه. من که فاجعه بودم تو حرف زدن، من و خواهرم 13 ماه اختلاف سن داریم، همین امر روی حرف زدن من، خیلی تأثیر گذاشته بود. ببین یه بچه، حرف زدن صحیح بزرگترها را که می شنود، کمی دست و پا شکسته حرف می زند. حالا فکر کن یک بچه دیگر از دست وپاشکسته حرف زدن بچه دیگری، بخواهد حرف زدن یاد بگیرد، می شود نور علی نور و به جایی رسیده بود که جز مامان و خواهرم، حرفمو کسی نمی فهمید. اینقدر که مامان نگران شدندو بردنم دکتر و فکر کردند شاید دستگاه صوتی ام مشکلی داره، آخرش دکتر گفته «مخارج حروف رو بلد نیست. بره مدرسه درست میشه.» هیچ کاری نکن. الکی به خودت هم استرس وارد نکن. هیچ اتفاقی نمی افته. می بوسمت. خیلی دعا خصوصا تو شب های قدر...
مهدیه
پاسخ
خبامیدوارم مشکل جدی نباشه!! ممنون که یاد آوردی شب های رحمت خدا نزدیکه!
مامان بشرا
23 تیر 93 1:56
سلام عزیزم چه جالب منم چند وقته تصمیم دارم صدآفرین برای بشرا بخرم اینکه تو هم راضی بودی خیالم راحت تر شد فاطمه جونی رو هم ببوس
مهدیه
پاسخ
بوس بوس
❤مامان محمد و ساقی❤
23 تیر 93 11:27
سلام مهدیه جان خوبی گلم منم برای ساقی بن بن بن گرفته بودم اونم اولش همینطوری میگفت ولی بعد یاد گرفت خوب خودمون اینطوری یادشون داده بودیم پس نباید انتظار داشته باشیم که خیلی زود درستش رو بگن نگران نباش امیدوارم اون عزیزی که گفتین حالشون هر چه زودتر خوب بشه... گلم تو وبم لینک آموزش شمع سازی گزاشتم فرصت کردی بیا ببین
مهدیه
پاسخ
ممنون بابت آموزش شمع سازی خیلی مشتاق شدم. اومدم و پست هایی که تاحالا گذاشتی رو خوندم. ممنون گلم
مامانی ساره
23 تیر 93 15:37
زیاد بهش سخت نگیر عزیزم خودش به مرور یاد میگیره انشاءالله که خدا همه ی مریضا رو شفا بده مخصوصاً مریض شما رو
مهدیه
پاسخ
امیدوارم. و ممنون از محبتت
مامان محمد مهدي (مرضيه)
23 تیر 93 15:43
اين مشكل فاطمه نيست، من چند نفري كه ديدم از اين فلش كارتها استفاده مي كنن همين مشكل رو داشتن، مثلا بچه يكي از دوستان كارت" بابا" رو بابا علي، كارت "مامان" رو مامان محبوبه و ... مي خوند نوه عمه من خيلي سال پيش با كمك مامانش قبل از مدرسه خوندن رو يادگرفته بود اون هم از روي وسايل مورد استفاده روزمره مثل پودر ماشين لباسشويي، مايع ظرفشويي، و ... يه بنده خدايي تو فاميل عروسيش بود كه فاميليش يكتا بود تا كارت دعوتشون رو ديد گفت: اِ پودر يكتا منظورم رو متوجه شدي كه چي مي خوام بگم؟ بچه ها شكل كلمات رو حفظ مي كنن و واقعا خوندنش رو ياد نمي گيرن، به نظرت اين مسئله تو سنين مدرسه براشون مشكل ساز نميشه؟ من خودم اصلا استفاده از اين بسته ها رو قبول ندارم، به نظرم بچه ها بايد بچگيشون رو بكنن و به اندازه كافي وقت براي خوندن در آينده پيدا مي كنن، چرا بايد اينقدر زود درگيرشون بكنيم؟!
مهدیه
پاسخ
درسته بچه ها فقط شکل کلمات رو حفظ می کنن. با این حال فکر می کنم این کارت ها در اندازه ی خودشون بی فایده هم نیستن!
مرمر مامان محیا
23 تیر 93 17:53
محی هم دقیقا همین طور بود.به مرور ک کار کنی یاد می گیره.البته در گفتار روزانه هم باید تصحیح کنی
مهدیه
پاسخ
معصوم/مامان جان جان فاطمه
23 تیر 93 18:07
نظری ندارم,اخه واقعا نه مشکل خیلی بزرگه و نه بی اهمیت ... یکم سرچ کن ببین چیزی پیدا میکنی,ولی در کل زیاد سخت نگیر و یادت باشه از این به بعد کلمات درست و یادش بدی... من همیشه اگه گفتم پیشی و رو نگاه سری درستش کردم گفتم گربه انشاالله شخص مورد نظر هم شفا بگیرن بوس برا جوجو
مهدیه
پاسخ
ممنون از دعای خیرت معصومه جان. تصمیم دارم فقط شکل ها و عکس ها رو از روی کارت با دخترم کار کنم! تازمانیکه بتونم قانعش کنم هر عکسی ممکنه چندتا اسم داشته باشه! فقط عکس ها و تصاویر رو مرور می کنیم!
مامان محمدپارسا
23 تیر 93 20:47
خصوصی دارین
مهدیه
پاسخ
چشم گلم با کمال میل
الهه مامان سلما
24 تیر 93 1:51
منم صد آفرین دارم ودقیقا همین مشکلو با سلما... اشتباه از خودمون بوده، از اولم باید میگفتیم گربه، نه پیشی دختر من هنوزم به یه لیوان خالی میگه آبه یا به بشقاب میگه ادا...منظورش غذاس چه میتوان کرد...جز اینکه اجازه بدیم بزرگتر شن تا به درک صحیحتری برسن، آخه تمرین خالی که مؤثر نیس..
مهدیه
پاسخ
دقیقا همین طوره. منم به این نتیجه رسیدم که اشتباه از ماست. البته نه اینکه از اول درستش رو بهشون نگفتیم. من اگه ده تا بچه هم داشته باشم بهشون میگم به گربه بگن پیشی!!! ولی فکر می کنم یادگیری شکل کلمات ، برای بچه های این سن اشتباهه!
mahtab
25 تیر 93 9:12
سلام اقتضاي سنشونه نپذيرفتن کلمات جديد...غيرمستقيم اگه بشنوه خودش تصحيح ميکنه...تازه بزرگ که بشن بايد بگن گربه...پس کي بگن پيشي؟! خدا همه بيماران را شفا عنايت کند ان شاالله به حق اين روزها و شبها
مهدیه
پاسخ
خب منم دقیقا به چنین دلیلی دلم می خواد حالا حالاها بگه پیشی... کما اینکه خودم هنوزم به گربه میگم پیشی و حیوان مورد علاقه ام رو به اسم مرود پسندم صدا می کنم ممنون از دعای خیرت
مامانی و بابایی دخمل بلا
25 تیر 93 14:26
من از عمق وجود خود ، خدایم را صدا کردم , نمیدانم چه میخواهی ، ولی امروز برای تو ، برای رفع غم هایت , برای قلب زیبایت ، برای آرزوهایت ، به درگاهش دعا کردم و میدانم خدا از آرزوهایت خبر دارد ، یقین دارم دعاهایم اثر دارد . . . -------------------------------------------------------------------------- دستهای من دخیل دل پاکت ... مرا در این شبهای عزیز , نه به بهای لیاقت ، بلکه به رسم رفاقت , اول حلال و بعد هم دعا کن , وخدا کند که بدانی چقدر محتاج است ، نگاه خسته ی من بر دعای دستانت , التماس دعا عزیز دلم ...
مهدیه
پاسخ
ننه علي
25 تیر 93 14:58
سلام عزیزم این خیلی خوبه که از الان داری با فاطمه جون کار میکنی اما فکر نکنم جای نگرانی داشته باشه اولن هنوز کوچیکه دوما همین که بین آب ولیوان وگربه پیشی ارتباط معنایی برقرارکرده نشونه هوششه زیاد عجله نکن به مرور درست میشه مثلا اگه یه وقت گربه دیدین فقط با اسم گربه صداشکنین به اطرافیانتم بگو ببوس گل دخترو
مهدیه
پاسخ
ممنون از راهنماییت عزیزم
مامان فاطمه
25 تیر 93 19:12
سلام خوبین؟یه مدت نبودم دلم براتون تنگ شده بود مخصوصا برای فاطمه سادات خوشگلم هنوز مشکل عکساتون برطرف نشده ؟زودتر عکسای جوجو کوچولو رو بذار... از طرف من ببوسش
مهدیه
پاسخ
سلام لطف داری نازنین نه عزیزم اینقدرم درگیر کارای خونه و زندگی شدم وقت نمی کنم از فاطمه عکسای زیادی بگیرم...
مامان محمدپارسا
26 تیر 93 13:06
سلام.ممنونم بابت لینک
مهدیه
پاسخ
مامان مائده
29 تیر 93 21:31
عزيزم اينگونه حرف زدن كاملا طبيعيه چون همين جوري ياد گرفته به موقع اش درست ميشه نگران نباش.ايشالا فاميلتونم به زودي زود بهبودي كامل پيدا كنن
مهدیه
پاسخ
ممنون از دعای خیرت مائده ی گلم. خب اینطور که مامانای وبلاگی به اتفاق تایید می کنن، مشکل بزرگی نیست و خودش برطرف میشه!
سمیرا
9 مرداد 93 8:11
سلام عزیزم به من رمز میدهی آیا؟
مهدیه
پاسخ
دادم که دختر
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مادردختری می باشد