فاطمه ساداتفاطمه سادات، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

مادردختری

نظرات (6)

سمیرا
14 فروردین 93 20:47
إن شاءالله بحق حضرت زهراخداوند دشمنان مملکتمون نابود کنه وهمه روهدایت کنه... فقط اللهم عجل لولیک الفرج...
مهدیه
پاسخ
آمین
ننه علي
14 فروردین 93 21:33
اونوقت ما هم به صورت ناهوشيار اين روز را به شادي وگره زدن سبزه مشغوليم... ممنون از اطلاعات ارزندتون...
مهدیه
پاسخ
والا براساس همین نوشته، رسم در کردن نحسی سیزده، از نحسی همین خاطره گرفته شده! راستش من هیچ وقت به در کردن سیزده و این چیزا اعتقاد نداشتم!!
کوثر
15 فروردین 93 15:07
سلام مهدیه جون متاسفانه هر چی هم گفته شود، یک سری دوست دارند کار خودش را بکند. ضمن اینکه عده ای هم برای خودشان تاریخچه درست می کنند.
مهدیه
پاسخ
کاش بیشتر توضیح می دادی عزیزم بالاخره موافقی یا مخالف؟ من فکر نمی کردم حقیقت نداشته باشه
کوثر
16 فروردین 93 10:34
سلام خیلی مشخص است که موافقم با این واقعیت تاریخی منظورم این بود که بعضی ها برای سیزده به در یک تاریخچه های خوب و جذابی می سازند که باور می کنی سنت بوده وهست. مثل چهارشنبه سوری، که می گویند آئین زرتشت است و ایران باستان و قس علی هذا. در حالی که اصلا در تقویم زرتشتی، چهرشنبه نبوده و ایام هفته از زمانی که مسلمین وارد ایران شدند، به تقویم ایرانیان راه پیدا کرد. شرمنده که مبهم بود. ضمن اینکه سیزده به در، منظور خروج از منزل است، و در واقع تکرار فرار ایرانیان از دست کشتار یهود است... (فارسی اش این می شود که)یعنی هر سال ما بخاطر کشتار، باید برویم بیرون؟!
مهدیه
پاسخ
ممنون که بازش کردی دقیقا همین طوره که میگی... ولی مردمی که برای در کردن سیزده شون حتی به عزای حضرت زهرا هم رحم نمی کنن و در اوج شادی و خوشی بقول خودشون نحسی این روز رو در می کنن که یقینا به چنین مطالبی توجه نمی کنن. کار خودشونو می کنن و بس!!! دیگه اینکه چرا اصلا با این دید به این موضوع نگاه میشه؟! از این روزها تو تاریخ ایران کم نبوده. روزهایی که چنین جفاهایی در حق مردم ایران صورت گرفته. اما بنظر من نوع گذران این روز سیزده بدر توسط ایرانی ها بیشتر به جشن و پایکوبی (مثل یهودیان) شباهت داره تا در کردن یه روز نحس!!!!!!!!!!!1
بهار
17 فروردین 93 6:01
سلام عزیزم سال نو مبارک ایشالا فاطمه سادات گلت همیشه سالم و سلامت باشه. اگه دوست داشتی به سایت ما هم سر بزن قالب وبلاگ و تقویم سال 93 رایگان برای فاطمه کوچولو.
زهره(مامان فاطمه)
23 فروردین 93 10:47
اصلا نمیدونستم ما فقط میگیم بریم طبیعت یعنی پایان تعطیلات خونه نباشیم سبزهامونو ببریم بیرون از خونه بندازیم حالا که اینطوریه اصلا نمیریم تازه ماها چون مصادف بود با شهادت بانوی اسلام خیلی خیلی حریم تگهداشتیم بابام همش میگفت حواستون باشه حرمت شکنی نکنید
مهدیه
پاسخ
خب البته بیرون رفتن در این روز کار اشتباهی نیست. ولی بنظرم شادی کردن و شکستن حرمت ها مسئله ایه که فراگیر شده و باید بهش توجه بشه!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مادردختری می باشد