فاطمه ساداتفاطمه سادات، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

مادردختری

تمشک چینی

1393/4/7 12:49
نویسنده : مهدیه
815 بازدید
اشتراک گذاری

به لطف خدا توفیقِ این رو داریم تا یک بار دیگه در ماه رمضان مهمان مخصوص خدا باشیم. ان شاء الله ماهی پر از خیر و برکت رو پیش رو داشته باشیم. استجابت دعا ها، سلامتی و افزایش رزق و روزی رو برای همه آرزو می کنم.

...

چند روزی بود که همسری هوس تمشک چینی کرده بود و قرار بود بلافاصله بعد رسیدن تمشک های باغ عموم و قبل از شروع ماه مبارک ، بریم تمشک چینی.

البته برای دوستان خارج از گیلان باید این نکته رو متذکر بشم که هوس تمشک چینی با هوس تمشک خوردن خیلی متفاوته!!!!

تمشک میوه ایه که خداوند اون رو در حصاری از بوته ها و خارهای ریز قرار دادن. برای چیدن دوتا دونه شون کلی تیغ تو دست و بالمون فرو میرفت. خوردن تمشک هایی که با این همه مشقت تهیه میشن ، لطف دیگه ای داره.

 

 

خلاصه اینه چادرمون نخ  کش شد و تو دستامون تیغ می رفت، ما هم با اشتیاق تمشک می چیدیم.

 

 

از اونجایی که باچندنفر از دوستامون رفته بودیم ، آخر کار هم به رسم مهمون نوازی ، تمشک ها رو به دوستامون دادیم .فقط یه مقدار خیلی کمی از تمشک ها رو برای زهراسادات کنار گذاشتم.

 

 

 

پسندها (11)

نظرات (20)

حمیده
7 تیر 93 12:59
خوش به حالتون دلم خواست به ماهم سربزنید
مهدیه
پاسخ
آخیی نازی چشم!
مامان محمد مهدي (مرضيه)
7 تیر 93 13:05
واي دهنم آب افتاد ما هم هفته پيش جاتون خالي مراسم شاتوت چيني و شاتوت خوري داشتيم عكس هاش رو بعدا ميزارم و البته لب و لوچه قرمز محمد مهدي رو... اتفاقا منم معتقدم اين شكلي كه با زحمت به دست مياد بيشتر مي چسبه
مهدیه
پاسخ
من خیییییلی شاتوت دوست دارم ولی متاسفانه این طورفا شاتوت نیست. گاهی که این ایام قم باشیم می تونیم کمی بخوریم
مامان روژینا
7 تیر 93 13:17
من که عاشق تمشکم
مهدیه
پاسخ
زینب مامان نازنین زهرا
7 تیر 93 13:34
سلااام به به عجب تمشکهایی خدا برکت بده به باغ عمو... دلم اب افتاد قلبم به تاپ تاپ افتاد
مهدیه
پاسخ
ممنونم زینبم جاتون خالی!
مامانی
7 تیر 93 13:57
به به
مهدیه
پاسخ
مامان فاطمه
7 تیر 93 16:30
کاش که در این رمضان لایق دیدارشوم/سحری با نظرلطف تو بیدار شوم/کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان/تا که هم سفره تو لحظه افطار شوم/ حلول ماه رمضان مبارک
اقازاده
7 تیر 93 16:40
نوش جونتونمنم ميخواممممممممممم
مهدیه
پاسخ
محبوبه
7 تیر 93 17:50
با زبون روزه با دل ما چيكار ميكني؟ نوش جونتون واقعا لذت ديگه اي داره خوردن چيزي كه با زحمت بدست اومده.البته كه شما بخشيدينش التماس دعاي خيلي زياد
مهدیه
پاسخ
چه کنم. نمی نوشتم رو دلم می موند!!!! بله خیلی لذت بخشه
الهه مامان سلما
8 تیر 93 2:04
ما که امسال نشد اون ورا بیایم و مزه ی چیدنشو با اون خط و خَش روی دستلمون، حس کنیم!!! اما خواهر شوهر گرامی، بسی جیدند و برایمان ارمغان آوردند...همین امشب جای شما خالی، بعد افطار ، کلکش را کندیم... جای ماهم کمی نفس بکشید...تهران این روزها شبیهِ کوره ی آجرپزیه...کولرها هم جوابمان کردند!
مهدیه
پاسخ
نوش جان گرمای اینجا هم همین طوره. با این تفاوت که رطوبت باعث میشه نفس کشیدن معمول هم دشوار باشه!!!
مامانی مهربون
8 تیر 93 4:48
سلام منم مامانی مهربون دلم براتون تنگ شده بود عزیزم یعنی نمی خوای دیگه بهم سر بزنی و یه نظر کوچولو هم بدی ؟ بدو بیا بدو راستی میتونی بهم رمز خصوصی با دوستان رو بگی ؟ البته اگه دوست داری
مهدیه
پاسخ
چشم
مامانی دخمل بلا
8 تیر 93 7:01
سلام دوست خوب و مهربونم ماهی سرشار از برکت و رحمت , و عبادت های پذیرفته شده برایتان آرزومندم ...
مهدیه
پاسخ
ممنونم عزیزم ان شاءالله
الناز مامان آوا
8 تیر 93 15:49
پس به دردسرش مي ارزيد نوش جونتون
مهدیه
پاسخ
mahtab
8 تیر 93 19:45
شاتوت...تمشک من الان اين دوتارو باهم قاطي کردم اما هردو خوشمزن، مي دونم نوش جان، هميشه به گردش
مهدیه
پاسخ
شاتوت بزرگ و شیرینه. آبدار تره. و درختیه. ولی تمشک بوته ایه. ترش و شیرین داره. کوچولو تر از شاتوته!
مامان محمدپارسا
9 تیر 93 0:21
عجب عکس هاییبا اینکه الان توی یخچال تمشک دارم ولی باز...
مهدیه
پاسخ
ولی باز تازه اش یه چیز دیگست!! درسته؟
مریم مامان دونه برفی
9 تیر 93 8:24
سلام خانمی نمازو روزه ات قبول من از وب مامان روژینا باهاتون آشنا شدم . من هم گیلانی هستم با اجازه لینک شدی گلم . پیش ما هم بای
مهدیه
پاسخ
چشم گلم شما هم همینطور
مریم مامان دونه برفی
9 تیر 93 8:27
اخ جون تمشک ..اتفاقا من و همسری هم چند روز پیش رفته بودیم محلمون پیاده روی . به یه جارسیدیم که یه عالم تمشک داشت و ما هم هوس تمشک چینی به سرمون زد...... خیلی عالی بود.
مهدیه
پاسخ
نوش جونتون! ممنونم دوست جدید!
مریم مامان دونه برفی
10 تیر 93 9:20
من هم رمز !!!!!!!!!!!!!
مهدیه
پاسخ
چشم
مادرهومان وهورمزد
10 تیر 93 13:57
نوش جوووووووووووونتون.گوارای وجوووووودتون.
مهدیه
پاسخ
مامانی ساره
13 تیر 93 23:18
خوش به حالتون انشاءالله که نوش جونتون باشه خانومی دوست داشتی به منم رمزتو بده
مهدیه
پاسخ
به روی چشم
آبجی یاسمین اُمراء
28 تیر 93 14:46
سلام خاله جو ن خیلی ممنون که به ما سرزدی ببخشید که بهتون دیر سر زدم
مهدیه
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مادردختری می باشد