فاطمه ساداتفاطمه سادات، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

مادردختری

سیاسی اجتماعی!

1392/11/23 23:30
نویسنده : مهدیه
464 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

وروجک رو خوابوندم تا بیام این جا و ازش بنویسم!خمیازه

امیدوارم تا قبل از بیدار شدنش یا حداقل تا پیش از اومدن همسری بتونم کمی بنویسم...

دیروز در کنار بسیاری از شما دوستای خوبمون رفتیم به تجمع بزرگ مردمی برای استکبار ستیزی و پاسداری از خون شهدا و آرمان های امام!

راستش من فکر می کنم این راه پیمایی ها که دیگه این سال ها به خاطر شرکت میلیونی مردم نمیشه بهش گفت راه پیمایی و تبدیل شده به اجتماع مردمی برای حمایت از قشر، گروه و یا دولت خاصی انجام نمیشه! گرچه بسیاری از مردم در هر دوره ای (البته متاسفانه ) با کج فهمی، اشتباهات و کوتاهی های دولت رو بهانه ای می کنن برای فرار از ادای تکلیف!

*****

از بخش سیاسی که بگذریم می رسیم به بخش کودک و نوجوان ...

دیروز با دختر کوچولومون رفتیم راه پیمایی و در هوای سرد بهمن ماه به یاد بچگی هامون، شعار دادیم. دخترم از دیدن هلی کوپتر که روی سرمون پرواز می کرد حسابی ذوق زده شده بود. اویل پرچم رو تکون می داد و بعد از ساعتی که پرچم از چوبش جدا شد، دسته ی اون رو روی زمین می کشید و با همین کار چند ساعتی مشغول شده بود...

تفریحات این روزهای دخترم اینه که ما رو بترسونه و قلقلکمون بده. ما هم باید بترسیم و بخندیم و ایشون ذوق کنن!!!!!!!!!

تفریح جالبیه!نیشخند

وقتایی که تو خلوت خودش با عروسک هاش بازی می کنه متوجه می شم چقدر بزرگ شده و بی اندازه در حال تقلید به سر می بره!!

به عروسکش شیر می ده و پشتش رو می زنه و می گه "اوو" "ooo"   ( آروغ می زنه)نیشخند

بعد لباس های عروسک رو در میاره و می بردش حموم و رو سرش آب می ریزه!

رو پاش میذاره و تکون میده و پیش پیش می کنه!

گاهی هم عروسکش رو قلقلک می ده و می بوسدش.

عادت دارم موقع خواب، پاهای فاطمه سادات رو می بوسم و با پاهاش دالی می کنم. کف پاش رو قلقلک  میدم و با هم می خندیم. فطمه سادات هم همه ی این کار ها رو با عروسکش انجام می ده. و تا می خوام ازش فیلم بگیرم و یا حتی اگه متوجه بشه دارم بهش نگاه می کنم، از جاش بلند می شه و به کار دیگه ای مشغول میشه!خجالت

کماکان بد غذاست و بیشتر از هر چیزی شیر می خوره... از بین غذا ها هم پلو سفید خیلی دوست داره(حسابی رشتیه!!!قلب)

مرغ رو هم به هر شکلی که باشه، کباب، پخته ، سرخ شده و یا حتی لای خورش ، خیلی دوست داره!

موز و سیب هم دوست داره و هیچ میوه ی دیگه ای رو هم لب نمی زنه!!ناراحت

براش دنت، آب پرتقال( دستی و آماده) ، ماکارونی و چیزای دیگه هم تهیه کردم ولی فایده نداره!

حتی فرنی و سوپ رو هم که قبلا می خورد نمی خوره!

اگه در مورد برنامه ی غذایی تجربه یا اطلاعاتی دارین خواهشا کمکم کنین!

راستی... شما نمی دونین بچه ها از چه سنی خواب می بینن؟

اخه این وروجک ما چند وقتیه که خواب می بینه! البته ما این طور برداشت کردیم! همسری به بار دیدتش که داشته تو خواب دست می زدهخنده . منم امروز صبح متوجه شدم داره تو خواب ناله می کنه و هق هق می کنه که بیدارش کردم و بهش شیر دادم و دوباره خوابوندمش!

 

پ.ن: ایشالا پست بعدی عکس می ذارم!

پ.ن: دیروز تولد جاری جون بود و یه کادوی خوشگل بهش دادیم و کیک خوشمزه ی تولدش رو خوردیم!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

ژاله مامان آیدا
23 بهمن 92 17:08
سلام عزیزم شما واریز کردی؟
مهدیه
پاسخ
ok
الناز مامان آوا
23 بهمن 92 20:23
قربون اين دخملي بامزه و با نمك بشم من با كاراي بامزش مهديه جون به نظر من چون شير زياد ميخوره سير ميشه و ديگه غذا نميخوره. شيرتو كم كن بذار غذا بخوره الان بدنش به مواد غذايي نياز داره ارزش غذايي غذا خيلي بيشتر از شيره. سعي كن شيرو به عنوان يه نوشيدني بهش بدي . شب موقع خواب بهش بده. هر وقت شير خواست حواسشو پرت كن تا يادش بره . بعد براش كارتن يا چيزي كه علاقه داره رو بذار و بهش غذا بده. منم همه اين مشكلا رو داشتم البته الانم بد غذاست اما نه به اون شدت قبل. انشالله كه بد غذاييش حل شه.
مهدیه
پاسخ
خیلی تلاش می کنم ولی وقتی می بینم بعد از 4-5 ساعت گرسنگی چیزی نمی خوره مجبور میشم بهش شیر بدم. چنان گریه هایی می کنه که اشک تمام صورتش رو پر می کنه. دلم می سوزه و بهش شیر می دم!
معصوم/مامان جان جان فاطمه
24 بهمن 92 14:58
از عروسك بازيش خوشم اومد حيف كه دخملي ما اهل عروسك نيس. . . من به دكتر فاطمه گفتم بد غذاست دكتر گفت نسبت س و وزنش خوبه و نبايد زياد بچه ها رو اذيت كرد .من هم از اونايي نيستم كه هي دنبالش كنم غذا بدم مينشونم تا هر جايي دوست داشت بخوره در غير اين صورت جمع ميكنم حالا فاطمه اينا رو بيشتر ميخوره: سيب زميني سرخ كرده نصف سفيده تخم مرغ و گاهي فقط پوره ميكنه پسته رشته سوپي معمولي يا داخل سوپ برنج هاي دمي كه گاهي هم نميخوره موز سيب نارنگي نخود كشمش چوب شور مغز تخمه لوبيا يعني انواع لوبيا ها رو دوست داره فعل همين ها يادمه
مهدیه
پاسخ
باز خوب می خوره! همین که از مغزها می خوره خیلی خوبه! یا اینکه سوپ می خوره. می تونی مثلا پودر جوانه گندم و جو و هویج رنده شده رو تو همین رشته سوپی بهش بدی! خوردن تخم مرغ هم خیلی خوبه. فاطمه سادات بیشتر دوست داره غذا ها رو تو دستش له کنه!!!!!!!!
معصوم/مامان جان جان فاطمه
25 بهمن 92 15:57
اون وقت كامنت دوم من كو؟؟؟؟ نكنه تاييد نكردي راستي در مورد خواب ديدن بگم كه بله ... تا جايي كه من يادمه فاطمه خيلي وقت پيش تر ها همين جور خواب ها ديده و اهان اين و يادم رفت بگم: فكر نكن فاطمه ي من خيلي شيك غذا ميخوره حتما حتما بايد خيلي از اين ها رو له كنه دست تو سوپش ببره با پا شوت كنه و .... و واقعا گاهي نميخوره ولي گفتم تو غذا خوردنش حساسيت نشون نميدم كه نخوره تو هم ريلكس باش
مهدیه
پاسخ
جدی؟ آخه فاطمه ی ما هم با دستش غذا رو له می کنه و با پاش متبرک میکنه و شاید این وسط یه تیکه اش رو بذاره دهنش! کامنت دومت رو شاید تو یه پست دیگه گذاشته بودی! اینجا چیزی نبود!
مامان محمدپارسا
25 بهمن 92 17:11
آفرین به فاطمه سادات!اونقدر خوابید تا شما پستتو بذاریهر غذایی که بیشتر دوست داره بهش بده خب.مثلا مرغ دوست داره باهاش غذاهای مختلفی درست کن.بد غذایی موضوعی هست که منم باهاش در گیرم.
مهدیه
پاسخ
اکثر مامانا تو این سن بچه ها باهاش مواجهن!! امتحان میکنم!!!
مامان فاطمه
25 بهمن 92 18:52
ای جونم قربون این دخملی که رفته راهپیمایی فاطمه منم بیشتر شیر میخوره تا غذا چه می شود کرد!!!باید ساخت ولی همه بهم میگن وقتی بخوای از شیر بگیریش بیچارت می کنه من هر چند وقت غذاهاش رو تغییر میدم.مثلا الان غذای اصلی فاطمه اینه: گوشت راسته گوسفندی رو ریز میکنم و با پیاز و نمک ویه کم کره یا روغن یه کوچولو تفت میدم.بعدش توش آب میریزم تا بپزه.تقریبا یه ساعت بعد سیب زمینی توش میریزم و بعد از پخت کامل در حالی که هنوز آب داره(مثل آبگوشت) توش نون سنگک ریز می کنم و بهش میدم.خیلی این غذا رو دوست داره. گاهی وقتا توش رشته هم میریزم.میتونی رب و چیزای دیگه هم توش بریزی بستگی به سلیقع دخملی داره.امتحان کن شاید دخملی دوست داشت.قربونت
مهدیه
پاسخ
واالا من از این جور سوپ و آبگوشتا خیلی براش میپزم.بیشتر دوست داره دور و برش بریزه تا اینکه بخواد بخوره!
مامان امیررضا
25 بهمن 92 19:34
سلام عزیزم خوبی دخمل نانازتون خوبه.ممنون که بهم سر زدی. از روی دختر عسلتمن که مثل شما هنرمند نیستم
مهدیه
پاسخ
ما هنرمون کجا بود؟دستور پخت اون خوشمزه جات رو هم می ذاشتی!!!!!!!!
مرمر مامان محیا
25 بهمن 92 19:50
در مورد غذا اگه رو وزن طبعیه و نمودارش خوبه نه خودتو اذیت کن نه اون بچه رو. خیلی این نی نی بازیاشون باحاله.محیا هم تازه انگار جدیدا عروسکاشو پیدا کرده و بهشون میگه نی نی. پیش پیش کردن و آروغ گرفتن خیلیییییییییییی باحالا بوددددددددد راهپیمایی ما هم خیلی باحال بوووود.
مهدیه
پاسخ
خب خداروشکر همه چی باحال بود!
مامان سید
26 بهمن 92 0:49
آخه چرا بچه رو تو سرما بردید راهپیمایی؟ نگفتید دوباره سرما بخوره؟ این جوجه خانوم شما فکر کنم اینقدر نمک داره که احساس گرسنگی نمی‌کنه!
مهدیه
پاسخ
راهپیمایی رو حتما باید می رفتیم! باید بره تو گوشت و خونش!
محبوبه
26 بهمن 92 18:30
درسته كه دختر و پسر فرقي نداره ولي وقتي از شيرينكاري هاي دخملي ها ميخونم و ميشنوم دلم ميخواد دوتا دختر داشته باشم البته پسري هم كه جاي خود پسر منم يه روزايي كلاً هيچي نميخوره جز شير،يه روزايي هم اينقدر اشتهاش باز ميشه من دهنم باز ميمونه راستش قبلنا تپلي بود ولي الان معموليه.نه چاق نه لاغر.ولي طبق نمودار پيشرفت ميكنه.بخاطر همين زياد نگرانش نميشم.ولي از بس بهم ميگن اين بچه اول خيلي كپلي بود حالا چرا اينجوريه،عصبي ميشم.هرچي هم بگو بابا داره روي نمودار رشد ميكنه گوش نميكنن كه
مهدیه
پاسخ
آخ که این حرفای مردم چقدر دل آدم رو می سوزونه مخصوصا وقتی خانواده همسر ایراد بگیرن. من خیلی تلاش میکنم به خودم بفهمونم این بنده خدا ها از رو دلسوزی حرف می زنن نمی ره تو سرم! آخه راستش خانواده خودم هیچ وقت از این حرفا پیشم نمی زنن! باز خداروشکر رو نموداره. دختر ما که مدتیه رو خط ثابته! دختر داشتنم خداییش خیلی شیرینه. دعا میکنم خدا به همه یه دختر بده.!
زهره(مامان فاطمه)
27 بهمن 92 8:48
ماشااله به فاطمه سادات عزیزم .بله عزیزم از همین الانا خواب میبینن فاطمه منم همینطوره
مهدیه
پاسخ
یه مادر
6 اسفند 92 0:08
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=72761&PageNumber= سلام عزیزم.خوبی؟.بالاخره این وروجک اجازه داد تونستم ببام بهتون سر بزنم.برو به این آدرس کلی غذاهای خوشمزه هست برای فاطمه جون بپز ایشا اله که مبخوره.من رمزتون رو ندارم عکسای گل دخترت رو ببینم.دلم برای شما و وبتون تنگ شده لود.لازم می یام فعلا یا علی
مهدیه
پاسخ
عزیزم رفتم توش چیزی نشون نداد
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مادردختری می باشد